Vrouwen

VrouwenNaar de chiropractor voor menstruatiepijn en overgangsklachten

Vrouwen hebben naast de gewone dagelijkse belasting van de ruggengraat ook te maken met hormonale veranderingen. Vrouwen kunnen tijdens de menstruatieperiode en de overgang klachten hebben. Dit kan ontstaan door zowel een verstoring in de wervelkolom alsook in het hormoonsysteem.

Menstruatieklachten

Veel vrouwen hebben in de periode van de menstruatie last van lage rugpijn. Daarnaast komen ook heup- en bekkenklachten vaak voor. Oorzaak is waarschijnlijk het samentrekken van de baarmoeder. De baarmoeder kan druk geven op de wervel. Als er al een verstoring is in de wervelkolom ontstaat er rugpijn.

Hoofdpijnklachten (migraine) en nekpijn komen ook vaak voor. Net als bij rugpijn kan dit komen door een al bestaande verstoring. Omdat de hormonen actief zijn in deze periode geeft het pijn.

De chiropractor kan de oorzaak verhelpen waardoor de klachten verminderen. U voelt zich dan beter en fitter tijdens de menstruatie. Hiermee kunt u mogelijkerwijs het slikken van medicijnen voorkomen.

Behandeling door de chiropractor kan de verstoringen verhelpen waardoor overgangsklachten en menstruatiepijn kunnen verbeteren.

chiropractie voor vrouwen

Overgangsklachten

De overgang kan een langdurig proces zijn, die zorgt voor grote hormonale veranderingen. Vrouwen hebben klachten als rusteloze benen of kramp in de benen. Verder kan de overgang ook  hoofdpijnklachten geven. Tevens zijn er de bekende opvliegers, hartkloppingen en vermoeidheidsklachten. De meeste vrouwen ervaren dit als zeer ongemakkelijk en voelen zich niet fit. Het oplossen van de verstoring kan verlichting geven.