Vrouwen

VrouwenNaar de chiropractor voor menstruatiepijn en overgangsklachten

Vrouwen hebben naast de gewone dagelijkse belasting van de ruggengraat ook te maken met hormonale veranderingen. Vrouwen kunnen tijdens de menstruatieperiode en de overgang klachten hebben. Dit kan ontstaan door zowel een verstoring in de wervelkolom alsook in het hormoonsysteem.

Menstruatieklachten

Veel vrouwen hebben in de periode van de menstruatie last van lage rugpijn. Daarnaast komen ook heup- en bekkenklachten vaak voor. Oorzaak is waarschijnlijk het samentrekken van de baarmoeder. De baarmoeder kan druk geven op de wervel. Als er al een verstoring is in de wervelkolom ontstaat er rugpijn.

Hoofdpijnklachten (migraine) en nekpijn komen ook vaak voor. Net als bij rugpijn kan dit komen door een al bestaande verstoring. Omdat de hormonen actief zijn in deze periode geeft het pijn.

De chiropractor kan de oorzaak verhelpen waardoor de klachten verminderen. U voelt zich dan beter en fitter tijdens de menstruatie. Hiermee kunt u mogelijkerwijs het slikken van medicijnen voorkomen.

Behandeling door de chiropractor kan de verstoringen verhelpen waardoor overgangsklachten en menstruatiepijn kunnen verbeteren.

De Overgang

De overgang kan een langdurig proces zijn, die zorgt voor grote hormonale veranderingen. Vrouwen hebben klachten als rusteloze benen of kramp in de benen. Verder kan de overgang ook  hoofdpijnklachten geven. Tevens zijn er de bekende opvliegers, hartkloppingen en vermoeidheidsklachten. De meeste vrouwen ervaren dit als zeer ongemakkelijk en voelen zich niet fit. Het oplossen van de verstoring kan verlichting geven.

chiropractie voor vrouwen

De Chiropractor

Chiropractie is een vorm van geneeskunde welke 120 jaar geleden is ontstaan. Door ontwikkelingen zijn er verschillende stijlen en technieken ontstaan. Over de hele wereld is het een zeer bekende manier wijze van gezondheidszorg. Het houdt zich bezig met de diagnose, behandeling en het voorkomen van klachten.

Chiropractoren zijn universitair geschoold. Ze zijn experts op het gebied van het netwerk tussen het zenuwstelsel en ruggengraat. Lichamelijke klachten kunnen ontstaan door een verstoring in dat netwerk, waardoor zenuwen de prikkels niet goed doorgeven. Met andere woorden: de verbinding heeft een storing.

De Behandeling

Chiropractie bekijkt het lichaam als een geheel. Dit betekent: spieren, gewrichten en zenuwstelsel horen bij elkaar, niet als losse onderdelen. Het doel is om uw lichaam zo goed mogelijk te laten functioneren.

De Chiropractische behandelingen heffen deze verstoringen op. Hierdoor verbetert de kwaliteit van leven. De chiropractor behandelt dus niet de symptomen van de klachten, maar de oorzaak. Zodat u in goede gezondheid ten volle kunt genieten van uw activiteiten binnens- en buitenshuis.